Ovo su navike zdravog srca i krvožilnog sustava - usvojite ih

 

 

Bolesti srca često se spominju kao vodeći uzrok smrti i muškaraca i žena u cijelom svijetu. Ova alarmantna statistika, u kombinaciji s činjenicom da se i starenjem povećava rizik od srčanog udara, mogla bi vas navesti na pitanje: "Što mogu učiniti da poboljšam zdravlje svog srca?" Dolazak toplijih mjeseci iskoristite za podsjećanje na sve one dnevne aktivnosti koje uključuju više zdrave hrane te pojačanu tjelovježbu za zdravlje srca i cijelog organizma.

 

Srce slabi sa starenjem

 

Kako starimo, suočavamo se s većim rizikom od srčanih bolesti i srčanih napada dok se masne naslage nakupljaju u stijenkama naših arterija. Starenje također uzrokuje promjene u našim krvnim žilama i srcu, koje više ne kuca tako brzo tijekom stresnih perioda ili tijekom tjelesne aktivnosti kao nekada. Povišeni krvni tlak još je jedan čimbenik rizika koji se povećava kako starimo, a koji je također povezan sa srčanim napadima i bolestima srca. Zdravlje svog srca treba uvijek imati na umu te se poticati na aktivnost i tjelovježbu.

 

Vrhunske zdrave navike za srce

 

Dobra vijest je da možemo kontrolirati neke od svojih zdravih navika kako bismo smanjili rizik od srčanih bolesti i srčanih napada. Evo nekoliko zdravih ideja za srce koje možete primijeniti ovog proljeća:

 

Jedite dobro uravnoteženu prehranu

 

Jesti širok izbor zdrave hrane za srce ne mora biti dosadno! Dobro uravnotežena prehrana s niskim udjelom zasićenih masti, soli i dodanih šećera izvrstan su izbor, ne samo za vaše srce, već i za ukupnu tjelesnu dobrobit. Složite si na tanjuru široku paletu šarene, zdrave hrane s puno voća, povrća i cjelovitih žitarica kako biste održali krvni tlak pod nadzorom, a srce sretnim.

 

Vježbajte dovoljno

 

Ostati aktivan i u naponu snage postaje malo teže s godinama jer nas zglobovi i mišići bole nakon određenih aktivnosti. Međutim, izreka "objekt u pokretu voli ostati u pokretu" odnosi se i na naša tijela! Ne samo da trebamo vježbati za zdravo srce, već i smanjuje stres i podiže nam raspoloženje. Teško se motivirate? Sve započinje samo jednim korakom. Nazovite prijatelja i svakodnevno hodajte, makar i samo dvadesetak minuta. Nije loše s vremena na vrijeme otići i sam u šetnju.

 

Dobar san kao prioritet

 

Spavanje i buđenje svaki dan otprilike u isto vrijeme presudni su za održavanje zdravog rasporeda spavanja. Studije su pokazale vezu između zdravlja srca i načina spavanja pa je održavanje redovitog sna dobro i za vaše srce i za vašu mentalnu budnost.

 

Eliminirajte poroke

 

Svaka lista zdravih savjeta redovito uključuje eliminaciju poroka. Ako pušite, vrijeme je da prestanete. Pušenje je jedna od najgorih stvari za zdravlje vašeg srca i uzrokuje brojne druge zdravstvene učinke. Pratite i konzumaciju alkohola i nemojte ovisiti o alkoholu radi ublažavanja stresa ili “lakšeg sna”.

 

 

Minimizirajte stres

 

Kad smo već kod stresa, on će se itekako odraziti na vaše srce! Ako osjećate da ste pod stresom, pronađite zdrave načine kako se osloboditi, poput vježbanja, joge, meditacije ili pažljivih aktivnosti poput crtanja ili slikanja.

 

Pratite vlastite brojke organizma

 

Znajte vrijednosti vlastitog organizma! Redovito provjeravajte krvni tlak, idite na redovite preglede i krvne pretraga koje mogu na vrijeme ukazati  na postojeće bolesti poput visokog kolesterola ili dijabetesa. Saznati prave informacije na vrijeme mogu vam itekako produžiti život.