Zdravo srce je ulog u budućnost

 

Svjetski dan zdravlja obilježen je ranije ovog mjeseca, točnije 7. travnja.  Čini se kao pomalo ironično vrijeme za obilježavanje dana posvećenog zdravlju s obzirom na trenutnu zarazu virusom COVID-19 koja ne poznaje granice niti nacionalnosti. Cijeli je svijet zahvaćen strogim mjerama prevencije širenja virusa koje uključuju kućnu izolaciju, održavanje socijalne distance, iznimnu brigu o higijeni, a sve skupa za posljedicu ima čest boravak u zatvorenim prostorima.

 

 

Mnogima će se ovih dana činiti nemogućim držati se uobičajenih dnevnih rutina. No, unatoč toj pomisli itekako je važno nastaviti razmišljati o aktivnostima koje naše tijelo, a posebno srce održavaju zdravima. Briga o kvalitetnoj prehrani te umjereno kretanje za naše su tijelo važniji nego ikada. Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) utvrdila je jasne smjernice o minimalnoj količini tjelesne aktivnosti potrebne za održavanje odgovarajućeg zdravlja i kondicije. Tako se preporučuje da odrasli u dobi između 18 i 64 godine, dobnoj skupini na koju je najviše utjecao COVID-19 prema najnovijim statistikama tj. čine više od 70% svih težih slučajeva u svijetu, trebaju osigurati oko 150 minuta tjelesne aktivnosti umjerenog intenziteta tjedno. Drugim riječima to bi značilo oko 20 do 30 minuta kretanja dnevno, pet do sedam dana u tjednu. Ovisno o zdravlju u obzir može doći i 75 minuta intenzivnije tjelesne aktivnosti, a zapamtite da i 3 do 4 minute laganog razgibavanja te umjerenih vježbi istezanja znače puno za organizam nakon puno sati sjedenja.

 

Redovita tjelesna aktivnost koristi i tijelu i umu. Može smanjiti visoki krvni tlak, pomoći u upravljanju težinom i smanjiti rizik od srčanih bolesti, moždanog udara, dijabetesa tipa 2 i raznih karcinoma, a to su sve uvjeti koji mogu povećati osjetljivost na COVID-19.

 

Obzirom na izvanredne uvjete  pandemije potrebno je biti iznimno oprezan u pogledu održavanja socijalne distance i razmaka minimalno dva metra jedni od drugih. U slučaju da povremeno izlazite na svježi zrak imajte na umu odlazak na izolirana mjesta gdje se ne očekuje puno ljudi. Također, i kod kuće, na terasi ili balkonu, možete prakticirati dvadesetak minuta dnevnog laganog razgibavanja.

 

 

I dok pandemija neće trajati zauvijek, vaše će vam srce trebati na duže vrijeme. Sve će ovo jednom proći i baš zato nitko ne bi smio izgubiti osjećaj za svoje dugoročno zdravlje.