Savjet kardiologa: Kako ljeti zaštititi srce?

 

Visoke ljetne temperature mogu itekako utjecati na naše zdravlje i organizam. Posebno osjetljivu skupinu na ljetne uvjete predstavljaju srčani bolesnici, zatim bolesnici koji pate od povišenog krvnog tlaka te oni koji su preboljeli srčani ili moždani udar. Iznimno je važno pridržavati se liječničkih uputa, propisane terapije te određenih pravila koja pacijentima koji boluju od srčanih bolesti mogu biti od životne važnosti.

 

Toplo vrijeme predstavlja napor za srce, čak i ono zdravo. Obzirom na visoke temperature srce brže i više radi kako bi održalo nižu temperaturu tijela, a znojenje je prirodni odgovor na “pregrijavanje tijela”. No, ono može biti rizično za ljude koji boluju od srčanih bolesti i teže se prilagođavaju ljetnim uvjetima. Znojenje, ne samo što uklanja vodu iz tijela, već i potrebne minerale uzrokujući dodatan stres srcu. Uz to, i određeni lijekovi uklanjaju vodu iz tijela čime se podložnost toplotnom udaru povećava. U svakom biste slučaju trebali biti u kontaktu sa svojim kardiologom, a uz propisanu terapiju imajte na umu i ovih 7 savjeta kako zaštiti srce ljeti.

 

  1. Izbjegavajte energične vježbe i aktivnosti 

Zbog više tjelesne temperature, srce ljeti više radi.  U slučaju bilo kakve tjelesne aktivnosti koja zahtjeva više energije poput trčanja, brzog uspinjanja ili slično, srce će morati pumpati dodatno više krvi. Zato je bitno ne stvarati srcu taj dodatni pritisak. Sve vrste vježbanja možete pomaknuti za ranije ujutro kada je hladnije ili preseliti planove u zatvorene prostore gdje su temperature kontrolirane, poput bazena ili teretane.

 

 

  1. Pijte puno vode

 

Ovo vjerojatno već svi dobro znamo, ali nije na odmet nanovo ponavljati obzirom da je hidracija tijela jedna od najvažnijih stavki zdravlja.  Voda pomaže vašem tijelu da ostane na reguliranoj temperaturi. Održava hidrataciju i omogućuje pravilno funkcioniranje svih dijelova tijela. Jedan od najboljih načina prevencije srčanih bolesti ljeti je piti puno vode i drugih pića koja sadrže elektrolite. Elektroliti su vrlo korisni za uravnoteženje hidratacije i održavanje tjelesnog sustava pod nadzorom. Dovoljna količina vode u tijelu regulira rad srca.

 

  1. Držite se dalje od alkohola i kofeina

 

 Kofein i alkohol oduvijek se smatraju štetnima za zdravlje, a oboje dovode do dehidracije. Dehidracija tijela smatra se opasnom po zdravlje, posebno za osobe sa srčanim bolestima. Ljeti, budući da je tijelu potrebna voda da bi se održalo na kontroliranoj temperaturi, bolje je izbjegavati pića poput kave, čaja, alkohola itd. Ova pića ne samo da narušavaju vaše zdravlje, već i dehidriraju vaše tijelo.

 

 

  1. Ostanite u hladnije okruženju

Kada su vrućine tijekom ljetne sezone teško podnošljive, bolje je boraviti u zatvorenim rashlađenim prostorima. Izlaganje vrućinama po najjačem suncu može biti itekakav napor za srce, a to mu ljeti nije potrebno. Klima uređaji su izum koji je uvelike promijenio način života u urbanim sredinama. Pri tome, valja imati na umu i biti iznimno oprezan s razlikama u visini temperature vani i unutra. Ona nikada ne smije biti više od 4 do 5 stupnjeva niža od vanjske, a smjer puhanja bi uvijek trebao biti suprotno od osobe koja se nalazi u prostoriji.

 

  1. Nosite laganiju i svijetlu odjeću

 

Tamne boje apsorbiraju toplinu, dok ju svijetlije održavaju. U ljetnoj sezoni ljudi koji pate od srčanih bolesti trebali bi paziti da nose odjeću svijetlih boja kako bi odražavali maksimalnu količinu topline. Slično tome, teška odjeća apsorbira toplinu, ali odjeća lakše težine ne. Nošenje lagane odjeće pomaže vam izbjeći vrućinu i sprečava znojenje vašeg tijela, što vas automatski hladi.

 

  1. Jedite laganu hranu s manje soli

 

Po ljeti je bolje više piti nego jesti. Osobe sa srčanim bolestima trebaju jesti laganu i zdravu, po mogućnosti kuhanu hranu. Izbjegavajte hranu koja sadrži velike količinu šećera, ugljikohidrata i soli. Bolesnicima treba od 1,5 do 2 grama soli na dan, a to je količina koja stane na vrh noža. Razmišljajte o voću i povrću, svježim namirnicama te manjim obrocima koji bi trebali biti češći.

 

  1. Promatrajte boju urina

 

Vrlo je važno pratiti boju urina. Urin tamnije boje znači da je koncentriraniji jer je tijelo dehidrirano. U ljetnoj sezoni tijelu je potrebno puno vode nego što je normalno da bi bilo hidrirano. Trebate osigurati dovoljan unos vode, ali i  drugih tekućina. Kada je urin svijetlije boje, to je znak da ste pravilno hidrirani i da pijete dovoljno vode.