Što jesti ako imate povišeni krvi tlak?

 

Obilježavanje Svjetskog dana hipertenzije (povišenog krvnog tlaka) provodi se 17. svibnja na inicijativu Svjetske lige za borbu protiv ovog, kako ga često nazivaju, “tihog ubojice”. Redovito se obilježava od 2005. godine s ciljem podizanja svijesti, informiranja i edukacije opće populacije o prevenciji, otkrivanju i liječenju hipertenzije te posljedično prevenciji moždanog ili srčanog udara te drugih srčanih i bubrežnih bolesti. U međuvremenu, cijeli je svibanj postao “mjesec mjerenja krvnog tlaka” jer upravo rano otkrivanje i liječenje povišenog krvnog tlaka može spriječiti posljedice za zdravlje.

 

Nepravilna prehrana je krivac na kojeg možete utjecati

Kao podsjetnik na važnost regulacije krvnog tlaka, vrijedi spomenuti i činjenicu kako Svjetska zdravstvena organizacija procjenjuje da je nepravilna prehrana odgovorna za oko 50% hipertenzija, tjelesna neaktivnost za oko 20% i pretilost za oko 30% svih hipertenzija. Drugim riječima - pravilna, uravnotežena i s manje soli prehrana vam može pomoći da regulirate razinu krvnog tlaka u tijelu.

 

 

 

Foto: Unsplash

 

 

Osnovne informacije o prehrani za visoki krvi tlak

 

  • Tri moćna minerala su glavna u borbi protiv visokog tlaka;  kalcij, magnezij i kalij
  • Stručnjaci smatraju da tipična vegetarijanska prehrana sadrži više kalija, složenih ugljikohidrata, polinezasićenih masti, vlakana, kalcija, magnezija, vitamina C i vitamina A, a sve te vrijednosti mogu imati povoljan utjecaj na krvni tlak.
  • Prehrana bogata vlaknima pokazala se učinkovitom u prevenciji i liječenju mnogih oblika kardiovaskularnih bolesti, uključujući i hipertenzije.
  • Svakako birajte proizvode sa smanjenim udjelom natrija, a dnevnu količinu soli pokušajte svesti na minimum odnosno do 5 g na dan.
  • U dnevnoj prehrani birajte više voća i povrća, svježeg ili smrznutog te što manje konzerviranog. Ono sadrži mnogo natrija.
  • Prehrana bogata kalijem (povrće i voće) i masnim kiselinama je odličan izbor za reguliranje tlaka. Unos kalija trebao bi iznositi ukupno 7 grama dnevno, a obroci bi trebali sadržavati što manje zasićenih masnoća, šećera i soli.
  • Niskomasni mliječni proizvodi uključuju adekvatne količine kalcija te se preporučuje njihova konzumacija i do tri puta dnevno.
  • Namirnice bogate omega-3 masnim kiselinama kao što je plava morska riba su itekako važne za krvni tlak, a sva hrana obogaćena omega-3 masnim kiselinama se preporučuje.

 

 

7 namirnica koje prirodno pomažu u snižavanju visokog krvnog tlaka

Mahunarke

 

Bjelančevine iz hrane imaju itekako važnu ulogu kod reguliranja visokog krvnog tlaka pri čemu je bitno konzumirati namirnice koje prirodno sadrže nisku količinu masti. Mahunarke su sve to. Leća, slanutak, grašak, zelene mahune su prijatelji rkrvnog tlaka pri čemu bijeli grah nosi vodstvo jer sadrži značajnu količinu kalcija, magnezija i kalija istovremeno.

 

Cikla

 

Mnoga su istraživanja pokazala blagotvoran učinak cikle na krvni tlak. Ona sadrži niz antioksidansa koji sprečavaju stvaranje aterosklerotskog plaka. Uz to sadrži nitrate koji se u organizmu prevode u dušikov monoksid te mogu potaknuti širenje krvnih žila. Redovita konzumacija cikle i svih njezinih izvedenica jako je zdrava.

 

Banane

 

Ovo egzotično voće ima vodstvo po pitanju količine kalija koji prirodno pomaže snižavanju krvnog tlaka. Kažu kako jedna banana dnevno zadovoljava čak 12 posto dnevne potrebe za kalijem.

 

Obični jogurt

 

Ovo je pobjednik među mliječnim proizvodima po pitanju kalcija i drugih minerala koji pozitivno djeluju na zdravlje. Konzumirajte ga kao napitak, ali i za pripremu niskokaloričnih umaka za salatu, mesnih jela i smoothieja u kombinaciji sa žitaricama.

 

Kivi

 

Ova je voćka bogata kalijem koji regulira tlak. U svojstvu snižavanja visokog krvnog tlaka pobjeđuje jabuku, a preporučuje se u voćnim salatama. Ako imate priliku konzumirajte ga i triput dnevno.

 

Češnjak

 

Ovaj se ljuti borac pokazao učinkovitim kod mnogih zdravstvenih problema, a stručnjaci ga preporučuju i visokotlakašima. Njegovo je djelovanje slično kao kod aspirina, tj. prorjeđuje krv. Njegova glavna komponenta je alicin, a prije nego što će te ga konzumirati nasjeckanog ili kao dodatak jelima, ostavite ga da odstoji pet minuta. Tako će alicin osloboditi svoja pozitivna svojstva u potpunosti.

 

Kakao

 

Svoju učinkovitost pri snižavanju visokog krvnog tlaka pokazao je i kakao. No, važno je da koristite čisti, nezaslađeni izvorni kakao.

 

Naručite se na pregled u Poliklinici Magdalena u Zagrebu

Uz obavljanje pojedinačnih pretraga u Poliklinici u Zagrebu Magdalena nudi i pakete medicinskih usluga koji su prilagođeni odgovarajućim skupinama kardiovaskularnih bolesti. Na taj je način tijek vašeg boravka u Poliklinici maksimalno optimiziran, a i financijski prihvatljiviji, s obzirom na to da na sve medicinske pakete usluga odobravamo 20 % popusta. Pakete usluga, među kojima je i provjera krvnog tlaka, potražite ovdje.